@article { author = {mojavezi, mohammad and مجوزی, رمضان}, title = {Style musical language of poetry Qaani Shirazi}, journal = {Literary and rhetorical research}, volume = {4}, number = {3}, pages = {115-130}, year = {2016}, publisher = {Payam Nour University}, issn = {2322-3979}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Qaani Shirazi return literery style is famous poets.This style of Musical language in his poems deals with statistical analysis method. Music word poetry from three aspect of classical prosody,rhyme and repetition verb row and is in bit of Brrsb.Music lyrics Qaani due to the use of weights Billow happy and prosperous life in Qajar server.Qaani 8 ode format,piece,sonnets,quatrains,paragraph composition,refrain,Msmt and Masnavi written poem,but the poet,s artistic ode lingering certain areas.The style of the poet can be placed Hzj namyd. This bahr in all forms of his Divan poetry has won the highest frequency. Qaani next poem is an original rhymes a strong role in the euphony music, verb most used row constitutes poet, in addition to the music of repetition alliteration phonetic pun, rdalsdr and the heart of the story in his poems is special. lavh the music of repetition and phonetic similarities spiritual Myshvd.}, keywords = {Stylistics,music poem,Qaani}, title_fa = {سبک شناسی زبان موسیقایی شعر قاآنی شیرازی}, abstract_fa = {قاآنی شیرازی از شاعران بنام سبک بازگشت ادبی می باشد. زبان آهنگین از جمله اختصاصات زبان شعری این شاعراست که مخاطب را مجذوب خود می سازد. نوشتار حاضر جستاری کوتاه در بررسی سبک شناسی زبان موسیقایی در شعر قاآنی شیرازی می باشد که در آن هنرنمایی های پنهان شاعر که مزین به صنایع بدیعی در لفافة تصاویر ساده و قابل فهم است، نموده می شود. بدین منظور، جنبه های گوناگون سبک شناسی زبان موسیقایی شعر قاآنی شیرازی به روش توصیفی - تحلیلی در سه بخش موسیقی درونی، بیرونی و کناری در تمام دیوان شاعر مورد بررسی قرار گرفته و نمونه های آماری لازم استخراج گردیده است. قاآنی در 8 قالب قصیده، قطعه، غزل، رباعی، ترکیب بند، ترجیع بند، مسمط و مثنوی طبع آزمایی نموده؛ امّا قصیده سرایی عرصة هنری مسلّم این شاعر است. از نظر سبک شناسی می توان قاآنی را شاعر بحر هزج نامید، این بحر بالاترین بسامد را در دیوان این شاعر به خود اختصاص داده است. قوافی بدیعی نقش پر رنگی در گوشنوازی موسیقی کناری شعر قاآنی دارد. فعل، بیشترین ردیف مورد استفادة شاعر را تشکیل می دهد؛ علاوه بر این موسیقی حاصل از تکرار، تجانس‌های آوایی، جناس، ردّالصدر علی العجز و قلب مطلب در اشعار او نمود ویژه ای یافته است.}, keywords_fa = {سبک شناسی,قاآنی,زبان موسیقایی}, url = {https://pab.journals.pnu.ac.ir/article_3182.html}, eprint = {https://pab.journals.pnu.ac.ir/article_3182_e04fa0bb61029e32c269920c61fbe3a0.pdf} }