امیرعنصرالمعالی، کیکاوس.(1385). قابوسنامه. مصحّح سعید نفیسی.تهران: انتشارات فردوس.
سادات،محمدعلی.(1376).اخلاق اسلامی.تهران:سمت
کدیور، پروین.(1378).روانشناسی اخلاق. تهران:آگاه.
------ (1382).روانشناسی تربیتی.تهران: سمت
کریمی، یوسف.(1385). روانشناسی اجتماعی.تهران: نشرارسباران.
کرین، ویلیام.(1387). پیشگامان روانشناسی رشد. ترجمه فرید فدایی. تهران: انتشارات اطلاعات.
گلاور و برونینگ.(1375). روانشناسی تربیتی. ترجمه علی نقی خرازی. تهران:مرکز نشر دانشگاهی.
گیج و برلاینر.(1374). روانشناسی تربیتی. ترجمه خویی نژاد و همکاران. مشهد:نشرپاژ.
Colby,A., L.et al(1983). “A longitudinal study of moral Judgment”, society for research in child Development,48(1-2)
Devoir ,J. ,R&ZAN,B.(2000) constrativisht early education for moral development. Eary&development.vol 11. 19-35
Essence,M .W(2000).Psychology. A student hand book, Hong Kong: Psychology press amember of the Taylor&Frances group.
Gibbs,J.C(1991).Toward an integration of Kohlberg of moral behavior and development, Vol.1,183-222
Hetherington, M,E&Park,R.D(1993).child psychology. New Yourk:McGrow-Hill book company.
Kohlberg, L. and P. Turiel (1977); “ Moral Development and Moral Education”, In G. Lesser , (Ed),Psychology and Educational Practice; san Francisco: Scott, Forman.
Lefrancois,G.R(1993).Theories of Human learning. Boston:Wads worth.
Spiecher,B(1994).Family patterns of moral Judgment during adolescence and early adulthood.Development psychology ,30,629-632.
Skinner, E.A., J.G. Wellborn and J.P. Connell(1990); “ what It Takes to Do well in school and whether I’ve got it: A process Model of perceive control and children’s Engagement and Achievement in School,” Journal of Educational Psychology; No.82.