- امین الاسلام، فرید، (1381)، نگرشی بر داستانهای مینیمالیستی، تهران: همداد.
-جعفری،اسدالله،(1389)نامۀ باستان در بوتۀداستان،تهران:علمی و فرهنگی.
- جزینی، جواد، (1378)،کارنامه، «ریختشناسی داستانهای مینیمالیستی»، دوره اول،شماره ششم:67-49.
- رضی، احمد و سهیلا روستا، 1388، «کمینهگرایی در داستاننویسی معاصر»، پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان، شمارۀ دو:90-77.
-..........................................(بهار و تابستان 1390)ادبیات عرفانی،نظام داستان پردازی در حکایتهای کوتاه کشف المحجوب،دوره2،شماره4 :113-87.
حسام پور،سعید،(بهار 1388)،شعرپژوهی،بررسی تطبیقی ساختار داستان های شیر وگاو کلیله و دمنه با افراسیاب و سیاوش از شاهنامه،دوره1،شماره1 :89-73.
-سرّامی،قدمعلی(1372)از رنگ گل تا رنج خار-شکل شناسی داستان های شاهنامه،تهران:علمی وفرهنگی.
- سلیمانی، محسن، (1372)، واژگان ادبیات داستانی، تهران:آموزش انقلاب اسلامی.
- شمیسا، سیروس(1373)، انواع ادبی، تهران: فردوس.
- صادقی نژاد، رامین، (بهار وتابستان1389)، پژوهش نامۀ ادب حماسی ،مولانا و مینیمالیسم«بررسی داستانهای مینیمالیستی در دیوان کبیر»،دوره 5-6،شماره6:395-375.
- فردوسی، ابوالقاسم،(1388) شاهنامه،ج6، تصحیح جلال خالقی مطلق و محمود امید سالار، تهران: مرکز نشر دائرة المعارف بزرگ اسلامی.
-گوهرین،کاوه،(بهار77) آدینه، آیندهرمانوشتاب زمان، شمارۀ 132و133: 63-57.
- میرصادقی، جمال، (1375)، عناصر داستان ، تهران: سخن
- میرصادقی، جمال و میمنت میرصادقی(ذوالقدر)،(1377)، واژهنامۀ هنر داستان نویسی، تهران: مهناز.
- یونسی، ابراهیم، (1351)، هنر داستان نویسی، تهران: امیرکبیر.