اشکبوس ویشکائی، رقیه (1392). نقد اجتماعی رمان معاصر با تأکید بر آثار برگزیدۀ زنان نویسنده (بامداد خمار، چراغها را من خاموش میکنم، دالان بهشت، کولی کنار آتش). پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه کاشان.
برسلر، چارلز (1386). درآمدی بر نظریهها و روشهای نقد ادبی. مترجم مصطفی عابدینی فرد. تهران: نیلوفر.
پیرزاد، زویا (1391). چراغها را من خاموش میکنم. چاپ چهل و چهارم. تهران: نشر مرکز.
تایسن، لیس (1387). نظریههای نقد ادبی معاصر. ترجمه مازیار حسینزاده و فاطمه حسینی. تهران: نگاه امروز. حکایت قلم نوین.
حاج سیدجوادی (پروین)، فتانه (1384). بامداد خمار. چاپ سیوهشتم. تهران: نشر البرز.
حسینی، مریم (1384). «روایت زنانه در داستاننویسی زنان». کتاب ماه ادبیات و فلسفه. شماره 93. صص 101-94.
شمیسا، سیروس (1391). مکتبهای ادبی. چاپ دوم. تهران: نشر قطره.
صادقی، امیرحسین (1378). «پدرسالاری در بامداد خمار (با تکیه بر نظریات آلتوسر)». پژوهش زبانهای خارجی. شماره 46. صص 100-85.
طاهری، قدرتالله (1388). «زبان و نوشتار زنانه: واقعیت یا توهم؟». فصلنامۀ زبان و ادبیات پارسی. شماره 43. صص 107-88.
غلامحسینزاده، طاهری، قدرتالله؛ حسینی، سارا (1391). «سیر ادبیات زنان در ایران از ابتدای مشروطه تا پایان دهۀ هشتاد». تاریخ ادبیات. شماره 71. صص 212-199.
فتوحی رودمعجنی، محمود (1390). سبکشناسی (نظریهها، رویکردها و روشها). تهران: سخن.
فولادی، محمد (1378). «فمینیسم». مجلۀ معرفت. شماره 32. صص 65-58.
گورین، ویلفرد [و دیگران] (1388). درآمدی بر شیوههای نقد ادبی. علیرضا فرحبخش و زینب حیدری مقدم. تهران: رهنما.
مکاریک، ایرنا ریما (1383). دانشنامۀ نظریههای ادبی معاصر. مهران مهاجر و محمد نبوی. تهران: آگه.
موران، برنا (6-1385). «نظریههای ادبی و نقد». ناصر داوران. چیستا. شماره 236 و 237. صص 530-519.
نیکوبخت، ناصر و دسپ، سیدعلی (1391). «روند تکوین سبک زنانه در آثار زویا پیرزاد (تحلیلی بر پایه سبکشناسی فمینیستی)». فصلنامه نقد ادبی. سال 5. شماره 18. 152 -119.