آیتالهی، حبیبالله (1384). مبانی رنگ و کاربرد آن. تهران: بى نا.
پناهی، مهین (1385). «روانشناسی رنگ در مجموعه اشعار نیما». فصلنامۀ پژوهشهای ادبی. شماره 12و 13. دانشگاه اصفهان: صص 63- 47.
پورنامداریان، تقی و خسروی، شکیب محمّد (1387). «دگردیسی نمادها در شعر معاصر». دوفصلنامه علمی پژوهشی «پژوهش زبان و ادبیات فارسی. شماره یازدهم. تهران: صص 128- 110.
پورنامداریان، تقی (1378). خانهام ابری است. تهران: سروش.
جحا، میشال (1999م). أعلام الشعر العربی الحدیث. بیروت: دارالعودة.
الجیوسی سلمى. (1997م). موسوعة الأدب الفلسطینی المعاصر. الطبعة الأولی. بیروت: المؤسسة العربیة.
حسن لی، کاووس (1390). «وای برمن پلی» برای «خانه سرویلی». مجلۀ بوستان ادب. سال سوم. شماره اوّل. دانشگاه شیراز: صص 82- 65.
خامهای، انور (1368 ش). چهار چهره. تهران: کتاب سرا.
دستغیب، عبدالعلى (2536). نیما یوشیج، نقد و بررسى. چاپ دوم. تهران: انتشارات پازند.
درویش، محمود (2000م). دیوان. بغداد: دارالحریة.
سلیمان، خالد (1376). فلسطین و شعر معاصر عرب. ترجمۀ شهره باقرى و عبدالحسین فرزاد. تهران: نشر چشمه.
شفیعى کدکنى، محمّدرضا (1366). صور خیال در شعر فارسى. تهران: انتشارات آگاه.
عصفور، جابر (2003م). النقد الأدبی. ج 2. بیروت: دارالکتب اللبنانیة. الطبعة الأولی.
علىاکبر زاده، مهدى (1378). رنگ و تربیت. چاپ دوم. تهران: انتشارات میشا.
قائمی، مرتضی و صمدی، مجید (1389). «بررسی کاربرد رنگها در تصویرپردازی محمود درویش از مقاومت فلسطین». نشریۀ ادبیات پایداری. سال اوّل. شماره دوم. دانشگاه کرمان: صص 287- 261.
قاسمزاده، علی و نیکوبخت، ناصر (1382). «روانشناسی رنگ در اشعار سهراب سپهری». فصلنامۀ پژوهشهای ادبی. شماره دوم. دانشگاه اصفهان: صص 98- 75.
کارکیا، فرزانه (1375). رنگ، بهرهوری و نوآوری. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
لوشر، ماکس (1371). روانشناسی رنگها. ترجمۀ لیلا مهرادپی. تهران: انتشارات حسام.
مختاری، محمّد (1372). انسان در شعر معاصر. تهران: توس.
نجاریان، محمّدرضا (1388). «بنمایههای ادبیات پایداری در شعر محمود درویش». نشریۀ ادبیات پایداری. سال اوّل. شماره اوّل. دانشگاه باهنر کرمان: 222- 201.
یوشیج، نیما(1375). مجموعه کامل اشعار نیمایوشیج. تدوین سیروس طاهباز. تهران: انتشارات نگاه.