قرآن کریم (1390). ترجمه محمّدمهدی فولادوند.
آتشپور، حمید (1380). «روانشناسی و جادو». نشریه اطلاعات علمی. شماره 6. صص 17-16.
آیدنلو، سجاد (1388). از اسطوره تا حماسه. تهران: سخن.
اتونی، بهروز (بهار 1391). «دبستان نقد اسطورهشناختی بر بنیاد کهننمونه نرینه روان (آنیموس)». فصلنامه ادبیات عرفانی و اسطورهشناختی. شماره 26. صص 41-1.
ارداویرافنامه (1391). ترجمۀ رحیم عفیفی. چاپ سوم. تهران: توس.
انصافپور، غلامرضا (1384). کامل فرهنگ فارسی. چاپ ششم. تهران: زوار.
اوستا (1391). گزارش و پژوهش جلیل دوستخواه. چاپ شانزدهم. تهران: مروارید.
اوشیدری، جهانگیر (1378). دانشنامۀ مزد یسنا. تهران: مرکز.
رضایتی باغبیدی، حسن (1384). روایت آذرفرنبغ (رسالهای در فقه زردشتی منسوب به سدۀ سوم هجری). تهران: مرکز دایرهالمعارف بزرگ اسلامی.
رضی، هاشم (1360). ادیان بزرگ جهان. تهران: سازمان انتشارات فروهر.
رضی، هاشم (1381). دانشنامۀ ایران باستان. تهران: سخن.
رید، ایولین (1390). مادرسالاری (زن در گسترۀ تاریخ تکامل). ترجمۀ افشنگ مقصودی. چاپ دوم. تهران: نشر گلآذین.
سپهری، سهراب (1391). هشت کتاب. تهران: مؤسسه انجمن قلم ایران.
ستاری، جلال (1375). سیمای زن در فرهنگ ایران. تهران: مرکز.
ستوده، غلامرضا (1369). نمیرم از این پس که من زندهام (مجموعه مقالات کنگره جهانی بزرگداشت فردوسی). تهران: دانشگاه تهران.
سعدی، مصلحالدین عبدالله (1389). بوستان. تصحیح غلامحسین یوسفی. چاپ دهم. تهران: خوارزمی.
شمیسا، سیروس (1383). انواع ادبی. چاپ دهم. تهران: فردوس.
شمیسا، سیروس(1388). نقد ادبی. چاپ سوم. تهران: میترا.
شوالیه، ژان؛ آلن گربران (1378). فرهنگ نمادها. ترجمۀ سودابه فضائلی. تهران: جیحون.
طباطبایی، محمدحسین (1363). تفسیر المیزان. ج 19. ترجمه محمدباقر موسوی همدانی. قم: دفتر انتشارات اسلامی.
ظهیری سمرقندی، محمدبن علی (1362). سندبادنامه. تصحیح احمد آتش. تهران: کتاب فرزان.
عفیفی، رحیم (1383). اساطیر و فرهنگ ایران. چاپ دوم. تهران: توس.
فردوسی، ابوالقاسم (1389). شاهنامه. به تصحیح جلال خالقی مطلق. چاپ دوم. تهران: مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی.
فریزر، جیمز جُرج (1388). شاخۀ زرین. ترجمه کاظم فیروزمند. چاپ ششم. تهران: آگاه.
کزازی، میرجلالالدین (1388). نامه باستان. چاپ پنجم. تهران: سمت.
کویاجی، جهانگیر کوورجی (1362). آیینها و اساطیر ایران و چین باستان. ترجمه جلیل دوستخواه. چاپ دوم. تهران: شرکت سهامی کتابهای جیبی.
گرانت، مایکل؛ جان هیزل (1384). فرهنگ اساطیر کلاسیک (یونان و روم). ترجمۀ رضا رضایی. تهران: ماهی.
محجوب، محمدجعفر (1387). ادبیات عامیانه ایران. به کوشش حسن ذوالفقاری. چاپ چهارم. تهران: نشر چشمه.
محسنی گردکوهی، فاطمه (بهار 1391). «آهن و پیدایی آن در اساطیر ایرانی». فصلنامه ادبیات عرفانی و اسطورهشناختی. شماره 27. صص 113-101.
محمدی، محمدحسین (1383). «جادو در ادبیات فارسی». مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران. شماره 170. صص 61-53.
معینالدینی، فاطمه (1390). «مقایسۀ ابعاد فانتزی جادو در بهمننامه و گرشاسبنامه». مجلۀ مطالعات ایرانی. شماره 20. صص 318-299.
منشی، نصرالله (1388). کلیله و دمنه. تصحیح مجتبی مینوی. چاپ سی وسوم. تهران: امیرکبیر.
مهذب، زهرا (آبان 1374). «زن در آیینه: نگاهی به نقش زن در ادبیات فارسی». نشریه ادبیات و زبانها «ادبیات داستانی». شماره 38. صص 14-10.
مهراز، رحمتالله (فروردین 1344). «زن در جوامع اولیه (زن طی تاریخ پر ماجرای بشر دارای نقش مهمی بوده است)». نشریه هنر و معماری «مهر». شماره 117. صص 62-60.
میرعبدالله لواسانی، افشین (1389). «نگرشی بر جادو و جادوگری در مردمشناسی». نشریه گزارش.
شماره 216. صص 35-33.
نیکوبخت، ناصر؛ هیبتالله اکبری گندمانی (1389). «فلز و قداست آن در اساطیر ملی و متون دینی». فصلنامه ادبیات عرفانی و اسطورهشناختی. شماره 18. صص 200-117.
وارنر، رکس (1387). دانشنامۀ اساطیر جهان. برگردان ابوالقاسم اسماعیلپور. تهران: نشر اسطوره.
یاحقی، محمدجعفر (1386). فرهنگ اساطیر و داستانوارهها در ادبیات فارسی. تهران: فرهنگ معاصر.
الیاده، میرچا (1388). شمنیسم. ترجمه محمد کاظم مهاجری. چاپ دوم. قم: دانشگاه ادیان و مذاهب.
یونگ، کارل گوستاو (1389). انسان و سمبولهایش. ترجمۀ محمود سلطانیه. چاپ هفتم. تهران: جامی.
یونگ، کارل گوستاو (1390). به سوی شناخت ناخودآگاه انسان و سمبولهایش. ترجمۀ حسن اکبریان طبری. چاپ چهارم. تهران: دایره.