آقاگلزاده، فردوس (1389). «کاربرد آموزههای زبانشناسی نقشگرا در تجزیه و تحلیل متون ادبی». مجلۀ تخصصی زبان و ادبیات دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی مشهد. شماره 2. پیاپی 149. صص 21- 1.
اکرمی، جمالالدین (1389). کودک و تصویر، جستارهایی در تصویرگری کتابهای کودکان و نوجوانان. جلد دوم. تهران: انتشارات سروش.
اکرمی، جمالالدین (1384). «بررسی عناصر دیداری در تصویرگری (رنگ، بافت)». کتاب ماه کودک و نوجوان. شماره11. پیاپی143. صص 96-71.
پژوهش، نوشین (1374). ملاکها و معیارهای نقد و نقادی در آثار تصویرگری کتاب کودک. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته تصویرسازی. دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران.
پورجم، پروین (1381). تاریخچه و بررسی تصویرسازی کتاب کودک در ایران از شروع فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1345. پایاننامه دوره کارشناسی. دانشگاه تهران. دانشکدۀ هنرهای زیبا.
حسنپور، محسن (1388). تصویرسازی. تهران: انتشارات فاطمی.
حسنپور، محسن (1377). بررسی آثار تصویرگران کتاب کودک انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته پژوهشی هنر. دانشگاه تربیت مدرس.
خوانساری، الهام (1377). «بررسی کیفیت تصویر در کتابهای شعر کودکان 12-7 سال منتشرشده در سالهای 74-70». پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان. شماره 11و 12. صص 121-116.
رضایی، رحمتالله (1385). هله هوله ضرر داره واسه حسنی خطر داره. تهران: آینده علم و پویش.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی(1383). اصول و ویژگیهای تصویرگری کتاب آموزشی، مجموعه راهنماهای تولید کتابهای آموزشی -26. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. دفتر انتشارات کمک آموزشی.
صدری، مهران (1366). بررسی کیفیت تصویر در کتابهای تصویری کودکان ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران. دانشکدۀ علوم.
صفرزاده، مریم (1389). تحلیل گفتمانی چند شعر تعلیمی و غنایی از مولوی: رویکردی سیستمی- نقشی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه رازی. دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
عبداللهی، مهتاب (1382). نقش تصویر در پرورش تخیل کودکان. پایاننامه دوره کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران. دانشکدۀ هنرهای زیبا.
قایینی، زهره (1391). تصویرگری کتابهای کودکان: تاریخ، تعریف و گونهها. تهران: مؤسسه فرهنگی هنری پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان.
کوثراحمدی، علی (1373). بررسی تصویرسازی در کتابهای کودکان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس.
گراس، تونی (1385). بیدی بی ادب. ترجمۀ سارا قدیانی. تهران: انتشارات قدیانی.
گراس، تونی (1385). جی جی جیغ جیغو. بازنوشتۀ شکوه قاسمنیا براساس ترجمۀ محمدرضا مهرافزا. تهران: انتشارات قدیانی.
گراس، تونی (1385). شو شو شکمو. بازنوشتۀ شکوه قاسمنیا براساس ترجمۀ محمدرضا مهرافزا. تهران: انتشارات قدیانی.
گراس، تونی (1385). لی لی لجبازه. بازنوشتۀ شکوه قاسمنیا براساس ترجمۀ محمدرضا مهرافزا. تهران: انتشارات قدیانی.
محمدی، محمدهادی (1375). «فرایند آفرینش ادبیت و معنای ادبیات کودکان». پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان. شماره 7. صص 24-8.
مطیع، ماندانا (1392). فلفلی و شیطونک ترس. تهران: انتشارات کیوان.
مطیع، ماندانا (1392). فلفلی و شیطونک جیغ و داد. تهران: انتشارات کیوان.
مقداری، صدیقهسادات (1389). بررسی زبانشناختی ادبیات کودک برای کودکان در ایران از دیدگاه گفتمانشناسی انتقادی. رساله دکتری زبانشناسی همگانی. دانشگاه فردوسی مشهد.
موزس، برایان (1381). من ترسویم. ترجمۀ قاسم کریمی. تهران: انتشارات قدیانی.
نیکوسخن، سودابه (1392). «بررسی تأثیر رنگ در کتابهای داستانی کودک (گروه سنی ج)». فصلنامه تحلیلی پژوهشی کتاب مهر. شماره9. صص 24- 2.
Award, Barbara (2008). "Looking twice at illustrated books". Reading Horizon. 48(2). 14.
Hannabuss, Stuart (1981). "Sources of information for childrenbook illustration". Journal of librarianship and information science. Vol. 13 (3). 154.
Painter, Clare (2007). Children's Picture Book Narratives: Reading Sequences of images. In A. Mc Cabe, M. O' Donnell and R. Whittater (ed.) Language and education. London and New York: Continuum. Pp. 89-111.
Painter, Clare (2008). The Role of Colour in Children’s Picture Books: Choices in AMBIENCE. New Literacies and the English Curriculum. Ed. Lens Unsworth. Routledge publication.
Painter, C.; Martin, J. R. and Unsworth, L. (2012). Reading Visual Narratives, Image Analysis in Children's picture books. USA: Equinox Publishing Ltd.
Rabin, Susie (2006). A descriptive study of how African American are portrayed in award winning African American children s picture book from 1996-2005. Mississippi State. University Utited state.
Tate, Kathleen (2005). A description of the steps taken in the writing and illustrating of a childrens picture book. Ph.D Dissertation. Kean University.
Van Leeuwen T. & Kress, G. (2006). Reading Images: the Grammar of Visual Design. Routledge publication.